Silvia Trkman & Polona Bonac

16.10.2009 20:10



Prostě boží....

Na 3.pokus jsem se konečně dostala na tento seminář a možná i proto jsem se na něj tolik těšila. Trošku jsem se ale bála, však známe to - kdo se těší, je zklamaný. To se však vůbec netýkalo této velké události. O zklamání nemůže být ani řeč a i přes velká očekávání jsem se domů vrátila ohromena.

PÁTEK
Vstávání brzo ráno mě překvapivě neodrovnalo a dokonce jsem BYLA SCHOPNA vstát! Bohužel, po cestě nám všechny stroje JZD přály, abychom se do Větřkovic dojeli pozdě. nakonec se jim to podařilo a měli jsme asi 20 min zpoždění. Po příjezdu jsem však zjistila, že ještě nic nezačlo a tak jsme se šli ubytovat. Byla docela zima a foukalo. Začínalo se až po deváté hodině. Všichni jsme se sešli na parkuru a Silvia a následně Bára nás přivítali a řekli pár informací. Pak přišlo rozdělení, kdo si vezme psi LA a kdo začne s MA a SA. Jelikož se Silvia s Polonou nedohodly, Bára jim dala tahat dřívka. Větší si vytáhla Polona a tak začínala s LA. To, že jsme byli na dvou parkurech mělo své výhody i nevýhody. Samozřejmě jsme ušetřili spoustu času, ale ani přinejmenším jsem neměla šanci poslouchat všechno, co se kde řekne.
Zezačátku jsem byla u SA a MA, ale po chvíli jsem se přesunula k LA a tam jsem zůstala až do konce.
Polona - vysvětlování na parkuru

Po doběhnutí parkuru si skupiny SA&MA-Silvia a LA-Polona prošli trasy a polona/Silvia nám překážku po překážce rozebírali ideální dráhy, vedení, skok,... Tento "briefing" byl pro mě asi nejpřínosnější!
1.briefing - Silvia, SA & MA

Následovala pauza na oběd (původně měla být asi? kolem 12:00??, ale nakonec se doběhalo až po 13:00). Původně jsem se chtěla jít najíst, ale to jsem si rozmyslela potom, co jsem viděla, že si Silvia vytahuje Bi. Rychle jsem utíkala k parkuru koukat. Bi se ke všem měla, je to zlatíííčko! Nicméně jsem zjistila, že na obrázku vypadá Bi mnohem mnohem větší, ale ve skutečnosti je "malinká a drobná", no prostě mě dostala...
Silvia trénovala nějaké věci s agility, nějaké překážky, hlavně zóny.
odpolední trénink - Silvia & Bi

Krátký trénink jsem si užila, ale ještě jsem neodcházela, Silvia přišla ještě s Bu. S ní běhala celé parkury a... byl to zážitek, Bu mě taky dostala...jak jinak, že?
odpolední trénink - Silvia & Bu

Odpoledne jsem opět následovala LA a tentokrát běhali pod vedením Silvie. Ta měla nachystané trochu kratší trasy, takže se stihli dvě.
první odpolední trasa

Večer se rodiče vrátili z výletu a jelikož psi nevypadali moc zničeně, šla jsem s nimi potrénovat. S Bebe jsem si nejdřív jenom hrála. Pak jsem zkoušela cik/cap, ale Be to moc nešlo. Byla nějaká zpomalená a když jsem ji poslala do tunelu, tak ho oběhla a teprve na 4.pokus se trefila...nevím, co jí to přepadlo. pak jsem zkusila 2o2o na kladině. To už bylo o něco lepší. Přesunuli jsme se na houpačku a tu si Bebe pěkně užívala! Nakonec jsem s ní udělala nějaké ty otočky na zemi - prostě flatwork. Pak jsem si vzala Kesynku a zkusila s ní běhat trasy, které se běhaly odpoledne se Silvií. Zaběhla jsem si obě a obě se povedly, Kesy běhala rychle a moc pěkně, bezchybně. Jednoduše se dařilo.
Večer jsme měli obědnané pizzy na večeři, já si poznamenala několik "mocmocmoc" poznatků z pátku, namalovala trasy atd. a Bebe zkoušela svou roztomilostí dobýt tátovo srdce a získat tak místo v jeho postely (vzhledem k její velikosti a "skromnosti" by to místečko bylo asi 3/4 postele). To se jí však nepovedlo a tak se musela zmáčknout jak žížala mezi Kesynku a mě.

SOBOTA
Tentokrát se k zimě přidal ještě déšť a během rána vyrostlo kolem parkurů hotové "stanové městečko".
protidešťová ochrana

Dopoledne jsem byla u LA s Polonou. Počasí bylo občas hrozné a někdy skoro přestalo pršet, ale stejně jsem neslyšela ani slovo.

V polední pauze jsem se podívala na velmi krátký trénink Polony s Kišou. Kiša je moje oblíbenkyně už dlouho. Polona s ní trénovala 2o2o a sbíhané zóny. Uchvátila mě rychlost, s jakou byla Kiša schopná udělat 2o2o - snad se to s Bebe aspoň z poloviny tak dobře podaří...
Odpoledne se běhalo se Silvií. Původně měla připravené dvě trasy, ale jelikož bylo víc problémů než čekala, už se nestihl celý parkur.

Místo druhého parkuru tedy postavila pár "cvičení" na zkrácení/prodloužení skoku, odrazy a slalom. Také velmi přínosné, bude se to hodit až začneme skákat s Be. Večer jsme měli večeři - úžasný řízek s bramborami. Mňam. Večer Bebe opět předvedla svůj srdceryvný projev, opět neúspěšně.

NEDĚLE
Poslední den, těšila jsem se na něj nejvíc, ale zároveň nejmíň. Poslední den strávený na semináři, ale zároveň den, kdy se mělo probírat to, co jsem nejvíc chtěla. Ráno jsme se rozdělili na dvě skupiny LA a SA&MA. LA začínali se Silvií venku, takže jsem si vzala Bebe a šla vstříc osudu.
Nejprve nám řekla Silvia něco do úvodu a začalo se prvním trikem. Všichni jsme si měli vzít tyčku a cílem bylo, aby pes packou tyčku "objal". Be tento trik sice nezná, ale jelikož vždycky, když děláme shaping, tak prostě MUSÍ použít přední packy za každou cenu, takže jsem tušila, že to nebude problém. Silvia Be pochválila a ptala se, jestli už to nezná, protože to pochopila v podstatě hned. Ale k obejmutí to trvalo déle, Be totiž zezačátku stačilo, když na tyčku dala packu a "zahákla" se svými obřími plovacími blánami...můj "malý" vodníček!
Dalším trikem bylo 2o2o - rozdělení do dvou skupin: nováčci/pokročilí. My jsme šli do pokročilých. 2o2o jsme dělali na této zdi (viz obrázek) a Silvia říkala, že už je to malé a Be to zvládá, takže máme přejít na větší objekt.

Pak nám však řekla, že máme jít zkusit zcednou nohy diagonálně (pravá přední, levá zadní). Šla jsem hledat nějakou věc, na kterou by mohla dát Be zadní nohu. Našla jsem nějaký obdélníček, který se po prvním použití rozpadl. Silvia mi donesla mističku a když viděla, že to Be jde, řekla, ať místo mističky dám zas něco většího. Zkusila sjem to, ale Be už byla unavenáa měla "zásek", takže jsme skončili a šli si pohrát. Ale jsem ráda, že to Silvia viděla, poradila mi a konečně vím, co mám konkrétně s Bebe dělat! Dalším trikem bylo obcouvání předmětu s předními na předmětu. To už trénujeme hodně hodně dlouho (kvůli chůzi u nohy). Pozici u nohy nakonec pochopila, ale to kroužení nám pořád nejde, Silvia mi vysvětlila, jak postupovat, aby jsem ji naučila osmičku mezi nohama pozadu...a světe div se, dnes už to Be zvládá téměř bez mé pomoci. Dalším trikem byl panáček, z panáčku do stání na zadních a zase zpět do panáčku. Be ještě trénuje panáčka, takže tohle jsem dělala komplet jen s Kesy a Silvia mi opět dobře poradila a konečně to tak můžu holky naučit! Posledním trikem (aspoň tedy myslím) byla skákání před psovodem na místě resp. nejprve skákání přes nohu před psovodem. To jsem dělala taky jen s Kesy a Silvia byla spokojená. Pak byla pauza na oběd a Silvia opět vytáhla svoje psi. Tentokrát Bu, Bi i La. Se všemi trénovala triky (video mám!). Když byla s Bu, někdo se ji ptal na chůzi u nohy, takže kvůli nám se s Bu trošku víc prošla a vysvětlila pár věcí. Všichni tři psi cvičili naporsto dokonale, malá Bi je ale ještě pořádb taková "rozjančená" a v areálu na ní zapůsobilo takových věcí, že se občas s tréninku trošku utrhla a úplně nevnímala. Silvia si však vždy dokázala bezvadně poradit. Bi i La dělali otočky takovou rychlostí, že jsem myslela, že odletí... jen jsem koukala, koukala a koukala. Prostě síla.
pár triků



Odpoledne jsem pustila psi na procházku a já šla dovnitř tentokrát s Polonou. V první části se mluvila o chůzi u nohy, jak učit oční kontakt, samotnou chůzi, chůzi v cizím prostředí, jak docílit toho, aby čím déle jde u nohy, tím více byl natěšený a ne naopak, jak to bývá, jak trénovat prodlužování chůze u nohy a chůzi na závodní úrovni. bylo to dlouhé, vyčerpávající a opět mě to nadchlo. S potěšením můžu říct, že díky Poloně teď Kesynka i Bebe chodí u nohy s úúúžasným očním kontaktem. Miluju to!
V druhé části jsme mohli mluvit opět o chůzi a nebo o hrách. vybrali jsme si hry a rozhodně toho nelituju. Polonin přístup mě dostal, jak dlouho mluvila smysluplně o hrách a ještě dodala, že víc už toho říct NESTIHNE... Nejvíce mě dostalo vysvětlení ohledně her, kdy prý ve své "škole" řekne "OK, you can start to play with your dogs" (OK, můžete si začít hrát se svými psi). Když tohle řekne, tak většina jejich studentů psovi "narvou" hračku do pusy. Říkala, že je to naprostá blbost, že při lovu taky psovi králík do huby neskočí!!! V angličtině a stylem jakým to řekla to vyznělo naprosto dokonale! To co dodala mě dostalo taky, ale opět by k tomu byl potřeba JEJÍ výstup, bez kterého je toto spojení docela nezáživné. Když takhle psovi dáme hračku do pusy tak pes "řekne" jen: "Haha, OK, what's your problem?" nebo když jsme se dostali k obranám, tak opět svým nenahraditelným způsobem řekla, že pokud figurant přemýšlí ve smyslu: "What car I'm going to buy tomorrow? V tomto povídání o hrách bylo mnoho okamžiků, které mi vyloudili úsměv na rtech, Polona byla vážně skvělá.

Pak následovalo rozloučení a bohužel, odjezd.

Seminář byl naporsto dokonalý i přesto, že počasí nám moc nepřálo. Velký dík patří Silvii a Poloně za trpělivou práci, ochotné odpovídání na naše dotazy i během pauz,... Dále také Barči Sajdokové za super super organizaci, překlad během celé akce,...
Děkuji Vám i ostatním, BYLI JSTE SKVĚLÝ!!!
Nebudu přehánět když řeknu, že jsem prožila prodloužený víkend svých snů, a že neděle 11.10.2009 se stala jedním z nejlepších dnů v mém životě a to jen díky vám. Takže ještě jednou

Silvie & Polono & Báro !!DÍKY, DÍKY, DÍKY!!